Medlemsinformasjon

Invitasjon til heldagskurs om reklame i radio for produsenter og radioselgere

Kursleder: Rune Remøy (se CV nederst)
Tidspunkt: Torsdag 8. september 2016
Sted: Radio Metro, Akersgaten 45, 0158 Oslo
Varighet: 6 timer (10.00 – 16.00) + lunsj
Kurspris: 6 000,- kroner pr. deltaker eks. mva*
Påmeldingsfrist: Mandag 5. september 2016

Opplever du at kundene gjerne vil “prøve” radioreklame for å se om det virker? Synes det er vanskelig å få til årsavtaler der kunden er på lufta hver måned? Hender det at du tviler på en radioproduksjon men sliter med å finne de gode argumentene for å endre den?

En kunde som opplever at radiostasjonens rådgivere klarer å overbevise om at det vil være lønnsomt å være tilstede på radio gjennom hele året, blir som oftest en fornøyd kunde. Dersom radioselgeren i tillegg har velfunderte oppfatninger om hvordan reklamen bør utformes er det duket for en langvarig relasjon.

Dette dagskurset er laget for å sette deg i stand til å bedre forstå hva kunden ønsker å utrette, hvorfor han må være kontinuerlig tilstede på radio og hvordan budskapet og produksjonen bør være for at det skal feste seg i hukommelsen.

* Pris medlemmer pr. deltaker: kroner 6 000 eks. mva
* Pris ikke-medlemmer pr. deltaker: kroner 7 500 eks. mva

Påmelding
NB! Ett påmeldingsskjema pr. deltaker. Påmelding er bindende.

Navn: *

Stilling: *

E-postadresse: *

Radiostasjon: *


FAKTURASADRESSE: (Faktura sendes hit)

Firmanavn/navn: *

Adresse: *

Postnummer/sted: *


Kursprogram
Del 1: Hvordan radioreklame kan brukes for å øke salget

    • Hvorfor og hvordan radio virker.
    • Hvorfor annonsøren må være på lufta hele året.
    • Radios rolle i mix med andre medier.
    • Hvor mye reklame trenger man?
    • Ballongstrategien.
    • Hva er tilstrekkelig frekvens?
    • Hvordan vet du om reklamen virker?
    • Prisjegere & Relasjonskunder
Del 2: Radioreklame – hvordan sluttbruker tar inn og lagrer reklame

Prisjegere & Relasjonskunder
Hvordan hjernen bearbeider lyd
Brocas rolle for adgang til langtidshukommelsen

Del 3: Hvordan du utformer reklamen for maksimal effekt

Det viktigste først – Hva skal du si?
Har musikk og lydeffekter noen plass?
4 gode regler om hva som må med i en radiospot
5 tips når du produserer merkevarespotter
6 råd for å skape trafikk i butikk
7 tips når du skal ha direkte respons

Rune Remøy
rune_remoyRune Remøy er utdannet diplom markedsøkonom fra Norges Markedshøyskole og har siden 2009 vært kommersiell leder og medeier av 21st Ventures AS radiovirksomhet. Dette inkluderer kanalene Radio Metro, The Beat og Radio Rox.

I perioden 1993 til 1999 var han viseadministrerende direktør og medeier i P4 Radio Hele Norge AS. Her arbeidet han med oppstart av ny nasjonal radiokanal og var leder for et salgsteam på 30 personer med en omsetning i 1999 på 270 milloner kroner. Han har også arbeidet som Salgs- og markedsdirektør i Kanal 24 (I dag Radio Norge).

Remøy var fra 2005 til 2009 medeier og rådgiver i Makana Investment Corporation (Pty) Ltd sammen med ex-political prisoners comitee fra Robben Island som eide Radio iGagasi i Durban, Heart Radio i Cape Town og Khaya FM i Johannesburg. I et år fra 2005 var han også rådgiver for Radmark som er Sør Afrikas største salgsselskap for radioreklame med en omsetning på ca. 480 milioner kr. Her hadde han blant annet ansvar for trening og opplæring av salgsapparatet.

Tidlig på nittitallet var han arbeidende styreleder og medeier i Både Og AS. Dette er idag et av markedets største produksjonsbyråer for radioreklame rettet mot reklamebyråene.

Om forfatteren

blank

Pål Lomeland

Pål Lomeland er daglig leder i Norsk lokalradioforbund. Han er utdannet journalist ved Mediehøgskolen Gimlekollen i Kristiansand, og har hatt sitt virke innenfor radiobransjen siden 1991.

Legg til kommentar

Klikk her for å legge igjen en kommentar