I en tid der merkevarer må engasjere på tvers av flere plattformer, er lyd en nøkkelkomponent for å skape varige inntrykk hos publikum. Dette får du høre mer om under Landskonferansen 2025.
Det er bare drøyt to måneder igjen til lokalradiobransjen møtes til året høydepunkt, Landskonferansen i Bergen. Årets program favner bredt og det er mange temaer på menyen. Et av dem er lyden, som er hovedingrediens i flere sesjoner.
Moderne lydidentitet i 2025: Bygg en emosjonell forbindelse med publikum
I denne sesjonen deler lyddesigner og komponist i TV2, Frode Langhelle hvordan lyd strategisk kan styrke merkevarer og skape en tydelig identitet. Deltakerne vil få innsikt i hvordan de kan utvikle en helhetlig lydprofil som skiller seg ut og forsterker merkevarens budskap på en effektiv måte.
Langhelle er en av Norges ledende eksperter på lydidentitet og audiovisuell branding, med mer enn 30 års erfaring i bransjen, flere av disse innenfor lokalradio, blant annet Radio 1.
Gjør deg klar for et forrykende lydshow fra en lydpionér som satt varige spor i norsk mediehistorie, og som har vært med på å forme lyden av TV 2 og flere andre store mediehus.
Si det med lyd – kreativ promo og radioreklame fra hele verden
Hvordan vinner du lytterens oppmerksomhet på sekunder? NRKs lydprofilsjef Vidar Brennodden guider deg gjennom 19 av verdens mest inspirerende lydproduksjoner. Fra norske perler til internasjonale prisvinnere – opplev en energisk reise i kreativ lydbruk.
Få ny inspirasjon til promoer og radioreklame som virkelig treffer! Dette er en unik sjanse til å lære av de beste og ta dine egne lydproduksjoner til neste nivå.
Begge disse to møter du fredag 28. mars, som er den andre dagen i årets konferanse. Sted er Quality Hotel Edvard Grieg og det hele starter torsdag 27. mars og avslutter med en festmiddag på kvelden lørdag 29. mars.