Et spørsmål mange i media lurer på, ikke minst vi som jobber i lokalradio, er hvordan man kan nå de yngre lytterne. Peder Haugfoss kommer til Landskonferansen i mars for å gi oss noen svar i sesjonen: Hvordan kan lokalradio bli mer relevante for yngre målgrupper?
Kun 1,7 prosent av lokalradiolytterne befinner seg i aldersgruppen mellom 12 og 29 år. Hvordan kan lokalradio bli bedre på å nå ut til den yngre generasjonen?
I denne sesjonen får deltakerne innsikt i hvordan man bygger tillit og engasjerer unge gjennom autentisk og relevant innhold. Foredraget utforsker ungdomskultur, Gen Zs identitetsforståelse og deres forhold til teknologi og medier, og gir konkrete strategier for hvordan radio og andre medieaktører kan tilpasse seg de unges vaner og forventninger.
Peder Haugfos er en erfaren rådgiver innen digital ungdomskultur og medieutvikling, med lang erfaring i å hjelpe store europeiske mediehus å nå den yngre målgruppen gjennom innhold, design og teknologi.
I løpet av sin korte arbeidskarriere har han blant annet vært innom Nordisk ministerråd, Media City Bergen, NRK P3, flere mediehus som journalist i tillegg til at han har hatt frivillige oppdrag gjennom den europeiske innovasjonshuben Next Generation Hub.
Du kan fortsatt melde deg på med rabatt
Norsk lokalradioforbund lover tidenes konferanse, når lokalradiobransjen møtes på Quality Hotell Edvard Grieg fra 27. til 30. mars 2025.
På konferansen kan du velge mellom 30 plenumsforedrag og flere parallelle praktiske fagseksjoner. I tillegg kommer 7 workshops, der deltakerne kan få mer inngående kunnskap.
Hovedtemaet for konferansen i 2025 er «Radio 2.0: Slik formes fremtidens radio av automatisering, kunstig intelligens og teknologiutvikling», men programmet vil også gi faglige oppdateringer innen journalistikk, medieetikk, rammevilkår, lytterstatistikk, opphavsrett og mye mer.
Påmeldingen er nå åpnet og er du kjapt ute kan du bli med på moroa med god rabatt før nyttår. For informasjon og påmelding gå til: Radiokonferanse.no