Neste års lokalradiokonferanse har stor bredde i det faglige programmet. Hva med å lære noen nye salgsstrategier og å høre om salgsmetoder som fungerer?
Tiden går fort nå før Norsk Lokalradioforbund arrangerer årets Landskonferanse i Bergen fra torsdag 27. mars til søndag 31. mars 2025. Fagprogrammet er allerede ganske omfattende og inneholder forskjellige temaer.
Salg og marked får selvsagt også en plass på denne konferansen og på fredagen kan du blant annet lære salgsstrategier fra en prisvinnende og ledende lokalavis.
Avisa det er snakk om er Hallingdølen, som har etablert seg som en suksesshistorie med over 11 000 abonnenter og flere prestisjetunge mediepriser. Til tross for sin størrelse har avisen lykkes med å skape sterke salgsresultater gjennom tett samarbeid med lokalt næringsliv.
I denne sesjonen deler administrerende direktør Ola Stave sine beste tips for lokle medieaktører kan utvikle lønnsomme samarbeid med lokale bedrifter. Få konkrete verktøy og strategier for å styrke salget og gjøre lokal markedsføring mer effektiv. Dette er en unik mulighet til å lære av en av landets mest vellykkede lokalaviser.
Senere på fredagen kan du lære om salgsmetodene som fungerer i en sesjon med Lise Lillevold.
Å bygge langvarige kundeforhold handler om mer enn konkurransedyktige priser og kvalitetsprodukter. Bauer Media har hatt en imponerende omsetningsvekst de siste årene, og en av nøkkelpersonene bak denne suksessen er salgsdirektør Lise Lillevold.
Hun kommer til Bergen for å dele sine beste tips og gi deg praktiske råd for en effektiv salgsprosess. I denne sesjonen vil deltakerne få innsikt i hvordan de kan identifisere kundens behov, etablere tillit og bruke avslutningsteknikker som gir resultater. Enten deltakerne er erfarne selgere eller ny på området, vil de få verdifulle verktøy for å styrke salgsferdighetene sine og øke gjennomslaget i kundemøtene.
Samme dag kan det kanskje være kjekt å være med på et foredrag som har høy relevans for alle som driver med salg: Reklame, spons og produktplassering – Hva er egentlig lov?
Seniorrådgiver i Medietilsynet, Lars Erik Krogsrud oppdaterer deg på reglene for reklame, sponsing og produktplassering. Du får en grundig gjennomgang av gjeldende lovgivning og foreslåtte endringer som kan påvirke inntektsmulighetene dine. Hva er lov, hva er forbudt og hvor går grensene? Få nyttig innsikt som gjør at du kan håndtere ditt samarbeid med annonsører på en trygg og effektiv måte!
Er du rask kan du sikre deg en ekstra god rabatt på deltageravgiften, men gjør det før 2025 begynner.