Radioen holder stand, men blir utfordret av Internett, WebTV, podkast og sosiale medier – for å nevne noen. Mediebildet endres i et stadig økende tempo, akselerert av Internett, men ikke minst av mobile enheter.
Vi lever og konsumerer mer og mer digitalt. Alt som kan digitaliseres vil bli digitalisert. Radioen også, og ikke bare med DAB. Dagens teknologi setter forbrukeren i sentrum. Innholdet konsumeres i økende grad på målgruppens premisser. Når som helst, hvor som helst og på hva som helst. Radio er også i ferd med å flytte seg fra en lineær til en on-demand hverdag som følge av Internett, mobile enheter og sosiale medier.
Hans-Petter Nygaard Hansen er en av Norges mest ettertraktede foredragsholdere med spesialfelt på digital kommunikasjon i strategisk, taktisk og operativ forstand. 8. april står han på scenen under Norsk Lokalradioforbunds Landsmøte i Bodø. Målet er å lære lokalradiobransjen hvilke knapper man kan trykke på for å posisjonere seg i det nye digitale medielandskapet.
Nygaard Hansen er kommunikasjonsrådgiver, foredragsholder og gründer av kommunikasjonsbyrået KommFrem – Kommunikasjon som tar deg Fremover – og ansvarlig for kommunikasjonsbloggen HansPetter.info. Før han etablerte sitt eget selskap i juni 2014, var Hans-Petter ansatt som senior rådgiver i Geelmuyden.Kiese.
I 2010 opprettet Hans-Petter sin egen blogg hvor han skriver om PR, kommunikasjon, sosiale medier og teknologi. I 2012 ble han kåret til årets personlighet i sosiale medier av Kampanje og iQualify. I 2013 ble HansPetter.info kåret til årets mest innflytelsesrike PR-, kommunikasjon- og markedsføringsblogg av CisionWire. I 2015 ble Hans-Petter kåret til en av Norges beste på Twitter av Hammer & Hanborg, og bloggen HansPetter.info ble nominert til Norges beste inspirasjonsblogg for arbeidslivet av Ekspertvalg.no. Under INMA sin konferanse «8 Minutes» ble Hans-Petter kåret til den nest beste foredragsholderen i konkurranse med 34 andre foredragsholdere.
Hans-Petter har også etablert podcast-serien MediaPuls sammen med Marius Karlsen som er redaktør i iTromsø. MediaPuls tar pulsen på den norske og internasjonale mediabransjen, og kommer ut to ganger hver uke. Her hører du siste utgave av MediaPuls som tar for seg; Hva skal vi egentlig med DAB? Burde vi frykte fremtiden? Vil Facebook ta over verden, og kommer Twitter til å forsvinne?
Fredag 8. april klokken 18.00 må du være tilstede i Bodø for å få med deg dette motiverende og inspirerende foredraget om Internett, mobile enheter og sosiale medier. Hele fagprogrammet til landsmøtet offentliggjøres snart.