Podkast er det alle i radiobransjen snakker om for tiden, men er det noe poeng i å satse på dette for lokalradio? Svaret får du på årets landsmøte.
Det er bare 43 dager igjen til årets store begivenhet for lokalradiobransjen, landsmøtet i Norsk lokalradioforbund skjer i Stjørdal fra 16 til 19 april.
Det er i år både landsmøteforhandlinger og en konferanse-del tettpakket med nyttig informasjon. Podkast er et av temaene som dekkes grundig, blant annet i en sesjon der du får høre om en lokalradio som allerede er i gang med satsingen på podkast.
I omtalen av sesjonen heter det blant annet:
Aftenposten Forklart er utsolgt og Tusvik og Tønne rapporterer om millioninntekter, men alle som har prøvd å lage Podcast vet at det er vanskelig å komme opp på et nivå der man kan selge reklame på antall lyttere.
I 2019 lanserte Radio Metro Partner Podcast som et alternativ til dagens podcast-standard, og så langt har dette produktet vist seg å være en suksess tross normale lyttertall og lav kjendisfaktor. Sesjon ved kreativ leder i Radio Metro, Jan Ivar Wolstad.
Like etter får du 15 tips for å lage bedre podcast. Denne sesjonen er ved Vilde Batzer, podcastansvarlig i NRK.
Det er også en sesjon med Radioplayer, som også inkluderer podkast:
Radioplayer lanseres i stadig flere land, samtidig som tilbudet til både lyttere og radiokanaler utvides og forbedres. Stikkord er blant annet ny app, nytt analyseverktøy og mer podkast. Bli oppdatert på den siste utviklingen i radiobransjens egen IP-radio tjeneste i Norge og internasjonalt. Sesjon ved Ole Jørgen Torvmark, daglig leder i Norsk Radio AS
HER KAN DU LESE MER OM KONFERANSEN
Legg til kommentar