Lise Lillevold kommer til Landskonferansen i Bergen med sin lange erfaring innen salg og vil gi noen gode tips om hvordan man kan øke reklameinntektene. Lise har også bakgrunn fra lokalradio, selv om det begynner å bli en stund siden.
Sesjonen det knyttes stor spenning til er «Bli synlig ved å bli hørt! – Salgsmetodene som fungerer» med Lise Lillevold, som i dag er salgsdirektør i Bauer Media. Sesjonen foregår fredag 28.03 kl. 12.45
Annonseomsetningen i riksradio er blant vinnerne på reklamefronten i Norge de siste årene og selv om det er konkurranse om annonsekronene mellom Bauer og diverse lokalradio så tør vi håpe at Lillevold kommer med noen hint om hva som er nøkkelen til Bauers salgssuksess de siste årene.
Hun har uten tvil bakgrunnen i orden. Lise har lang erfaring fra salgsledelse og mediesalg fra flere store mediehus som Schibsted, Egmont og Bonnier.
– I tillegg har jeg jobbet som salgsdirektør hos kontorhotellene Spaces og Regus, og før jeg startet i Bauer Media var jeg salgsansvarlig i teknologiselskapet Porterbuddy, forteller Lillevold.
– Og ikke nok med det; I 1995 jobbet jeg som selger hos Norsk Radioreklame og solgte radiospotter, spons og promo på kanalen Radio Oslofjord!
Nå vil hun selvsagt ikke avsløre alt hun kommer til å si i sin sesjon, men hun har en liste av knagger å gå etter. For eksempel hvordan Bauer strategisk med å øke salgsinntektene og utvikle salgsavdelingen. Og det kommer noen konkrete tips og råd til lokalradiobransjen for å øke gjennomslaget i direkte kundemøter.
Salgsdirektøren er spesifikt bedt om å fortelle om hvordan Bauer arbeider med kundepleie, og hvilke råd hun vil gi til lokalradiostasjoner for oppfølging av kunder? Og, hvilke forberedelser bør en selger gjøre før kundemøtet?
– Det å drive med salg er litt som å spille golf. Hvis du ikke trener jevnlig eller forbereder deg godt nok vil du den ene dagen være veldig god, og den neste dagen treffer du ikke ballen engang. Det samme gjelder salg. Hvis man tror at man bare kan ta med seg pc-en under armen og gå ut for å selge og gjøre det man alltid har gjort, er man på feil spor, sa Lillevold i et intervju med Salg 24 like etter at hun begynte i jobben.