Moderate lyttertall og liten kjendisfaktor er ingen hindring for å satse på podkast. På landsmøtet 2022 får du møte en radiosjef som har trua på podkast for lokalradio.
Det er under to måneder igjen til årets landsmøte i Norsk Lokalradioforbund. En av sesjonene handler om lokalradio og podkast, med overskriften:» Hvordan tjene penger på podkast?»
Her møter du radiosjef Hilde Apneseth i Metro Sounds som allerede har en bevisst satsing på podkast. Dette handler sesjonen om:
Podimo og Schibsteds Podme kjøper ut de store podcaststjernene fra NRK, og legger innholdet bak betalingsmur.
Det investeres mye penger i kampen om lytternes oppmerksomhet. Det finnes en podcast om absolutt alt og mindre aktører forsvinner som oftest i mengden.
Alle som har prøvd å lage Podcast vet at det er vanskelig å komme opp på et nivå der man kan selge reklame på antall lyttere.
Metro Sounds har produsert Branded Podcasts på vegne av sine kunder siden 2019. Våren 2022 har Metro tatt konseptet ett stort skritt videre med lanseringen av podcastbyrået Gjenklang.
Branded Podcast kan bli en suksess tross moderate lyttertall og lav kjendisfaktor, står det i programomtalen.
Sesjonen og Hilde Apneseth er klar lørdag 12. mars kl. 12.00. Årets landsmøte med påfølgende konferanse foregår fra torsdag 10. mars til søndag 13. mars.