Håndbok i radioreklame. Foto: Norsk Lokalradioforbund
Medlemsinformasjon

NLR utgir håndbok i radioreklame

Norsk lokalradioforbund vil gjerne hjelpe alle som driver med annonsesalg i lokalradio og lanserer nå en egen håndbok for radioreklame. I salg nå!

– Markedsføring er bare virkelig effektivt når du har et minneverdig budskap som repeteres ofte nok til at det fester seg hos forbrukerne. Det mener Rune Remøy, som er forfatteren av boken «Hvordan arbeide med radioreklame»

KJØP BOKEN HER

Dette er en bruksanvisning først og fremst ment som en hjelp og inspirasjon for lokale annonsører. Kjennskap til innholdet er selvfølgelig et must for radioselgeren og gir gode tips til hvordan man kan øke reklamesalget og dermed inntektene for lokalradioen.

Håndbok i radioreklame. Foto: Norsk Lokalradiofobund

Rune Remøy er kommersiell leder i Twentyfirst Venture AS og har tidligere arbeidet som salgs- og markedsdirektør i Kanal 24 og P4. Han er av den oppfatning at nærmere 80 prosent av radioreklamen som forbrukeren eksponeres for ikke er virkningsfull.

– Det er fordi budskapet i reklamen verken er relevant eller interessant for de aller fleste som hører den. Effekten kan øke dramatisk dersom man tar i bruk de virkemidler som skal til for at reklamen skal bli husket, sier Remøy.

Han sier at denne boken vil være til hjelp og inspirasjon for lokale annonsører som ønsker å bygge en lønnsom lokal merkevare.

– Ettersom radio har et fast tilbakevendende publikum er det en velegnet kanal for å holde en merkevare høyt i lytternes bevissthet. Enten du driver med handel, eller du leverer en tjeneste, vil det å være tilstede i lytternes liv med effektiv og jevnlig gjentagende radioreklame, gi deg en posisjon akkurat der du trenger det mest – nemlig i lytternes hode, skriver Remøy i forordet til den ferske boken.

Innholdet i «Hvordan arbeide med radioreklame» er basert på erfaringer gjennom mange år med hvordan lokale annonsører kan skape gode salgsresultater med radio.

KJØP BOKEN HER

Boken koster kroner 179,- inkl. mva (+ eventuell frakt)

Håndbok i radioreklame. Foto: Norsk lokalradioforbund

Om forfatteren

blank

Kyrre Dahl

Kyrre Dahl har over 30 års erfaring som programleder og journalist i radiobransjen. Han driver bransjenettstedet radionytt.no, jobber for bl.a. Radionyhetene og diverse lokalradioer. Dahl er også nettredaktør på lokalradio.no.

Legg til kommentar

Klikk her for å legge igjen en kommentar