Torsdag 15. august er siste sjanse for å kjøpe billett til rabattert pris til årets Lyddager, og det er bare noen få konferansepass igjen til earlybird-pris.
Har du økonomisk sans og gjerne vil delta på årets store norske radiokonferanse, så er det bare å kaste seg rundt og bestille. Om få timer går fristen ut for å sikre seg billetter til earlybird-prisen på Radiodager… eh… Nei, Lyddager, heter det fra og med i år! Når dette skrives er det bare fire billetter igjen til denne prisen, så løp og kjøp!
Selv om konferansen skifter navn får du alt det gode innholdet du er vant til å få og mye mer. Prix Radio har også skiftet navn til Prix Norge. Navneskiftet er for å signalisere at lydbransjen nå er mer enn radio.
Lyddager har denne uka sendt ut et nytt nyhetsbrev der de avslører noen flere foredragsholdere:
Skap historier lytteren husker
Vil du lære hvordan bygge en historie for at lytteren skal sitte klistret fra start til slutt? Hvilke ord som hjelper lytteren se for seg det du forteller? Og hvordan du kan hjelpe andre fortelle godt når de er gjest hos deg?
Da bør du delta på sesjonen til Aaste Kveseth på årets Lyddager. Hun er prosjektleder for Sommer i P2, et radioprogram og podkast der kjente og vanlige folk får fortelle unike og personlige historier. På Lyddager deler hun hvordan redaksjonen jobber og tips til hvordan du kan få din egen eller andres historie til å skinne.
Fra musikkstrømmetjeneste til helhetlig lydplattform
For å bli en helhetlig lydplattform har Spotify gjort betydelige investeringer i podkast, inkludert en omfattende utvidelse av podkastbiblioteket, oppkjøp av studioer, og partnerskap med ledende talenter på verdensbasis.
Karin Bäckmark, som leder podkastsatsingen for Spotify i Norden, kommer til årets Lyddager for å dele dele sin kunnskap om Spotifys reise innen podkast, strategiene for å engasjere innholdsskapere, og hvordan plattformen arbeider for å sikre gode lytteopplevelser.
Se mer om programmet på www.lyddager.no