Har du lyst til å lære mer om podkast? Kom24, M24 og StoryPeople arrangerer den store podkastdagen i neste uke. Lokalradioene er spesielt invitert til å være med, med spesialrabatt.
Konferansen passer godt for innholdsskapere som vil ha innsikt i nye trender innen lydmarkedet – og bli inspirert. Det skriver Kom24 i sin beskrivelse og dermed skulle mange i lokalradio føle seg truffet.
Onsdag 3. mai kl 09.00 braker det løs i Ruseløkkveien 14 i Oslo. Det er Vika kino, rett ved siden av det velkjente Konserthuset i hovedstaden.
Programmet starter friskt med podkast-guru Sarah Van Mosel fra iHeartMedia. Hun flyr inn fra USA for å snakke om podkastens forretningsmessige evolusjon fra Radiolab til Joe Rogan og
Hva skjer i den komplekse podkastøkonomien globalt nå?
Utover dagen kommer blant annet også podkastkongen Sindre Leganger med konkrete grep man gjør for å lage innhold som treffer og berører lytterne.
Lokalradio er representert ved kreativ leder Jan Ivar Wolstad i Gjenklang, tidligere Metro som skal snakke om hvordan man lykkes med branded podcast?
Den populære programlederen Siri Kristiansen tar med seg det populære podkastkonseptet til Den store podkastdagen for å løse bransjens problemer i et spennende panel.
Konferansen passer også for de i markedsavdelingen og flere sesjoner setter fokus på den kommersielle siden. Blant annet kan du møte Tore Nesheim som har jobbet med kommersialisering av podkast siden 2015 og brenner for at godt innhold skal få betalt.
Det er bare noe av det som skjer når podkastdagen arrangeres den 3. mai på Vika Kino i Oslo. Du finner mer informasjon om program på www.poddagen.no. Det er Medier24, KOM24 og StoryPeople som står som arrangører.
Radiostasjoner som er medlem i Norsk Lokalradioforbund får spesielt god pris på inngangsbilletten til denne konferansen. Sjekk siste nummer av Lokalradioposten eller ta kontakt med forbundskontoret for å få vite hvordan de får denne rabatten.