I Nordkapp er det et ønske om mange tilskuere på aldersbestemte fotballkamper. Derfor har fotballgruppa inngått et spesielt samarbeid med Radio Nordkapp.
Fotballgruppa i Honningsvåg Turn & Idrettsforening og Radio Nordkapp har blitt enige om å fortsette samarbeidet om å annonsere aldersbestemte seriekamper i Honningsvåg på nett. Avtalen ble inngått i forrige uke.
Gjennom en plakat på Radionordkapp.no blir tidspunkt for aldersbestemte kamper i Honningsvåg lagt ut. Det er Radio Nordkapp som administrerer plakaten opp mot terminlistene til de aldersbestemte lagene.
Fotballgruppa har de siste årene hatt mange tilskuere på mange av de aldersbestemte kampene. 100 tilskuere på gutte- og jentekamper skjer jevnt og trutt på Honningsvåg stadion og Nordkapp Flerbrukshall. Både Radio Nordkapp og fotballgruppa tror samarbeidet er positivt for aldersbestemt fotball.
Det var Asbjørn Pedersen på et årsmøte i Honningsvåg Supporterklubb som tok opp saken om annonsering av aldersbestemte kamper. Radio Nordkapp og fotballgruppa tok tak i saken, og har de siste sesongene hatt avtale om nettreklame.
For fotballgruppa er reklamen en liten utgiftspost i regnskapet, mens Radio Nordkapp får betalt for deler av arbeidet med å legge ut kamper i plakaten.
Radio Nordkapp har ved flere anledninger samarbeidet med fotballgruppa. Så sent som før jul i fjor var det fotballgruppa i Honningsvåg Turn & Idrettsforening som sto bak Nordkapps mest populære julekalender, der lukene, eller premiene, ble offentliggjort på lokalradioen hver ettermiddag i desember.
Fotballgruppa solgte julekalendere for å finansiere Norway Cup-deltakelse i 2023. På 25 dager hadde fotballgruppa solgt 1 250 kalendere, noe som ga 125 000 kroner i reisekassa, melder Radio Nordkapp.