• English
  • Finn din lokalradio
  • Kontakt oss
torsdag 10. juli 2025
  • Logg inn
Norsk Lokalradioforbund
  • Nyheter
    • Radionyheter
    • Lyttertall
    • Mediepolitikk
    • Myndighetsinformasjon
    • Medlemsinformasjon
    • Medlemsprofilen
    • Radiodager
    • Landssamlinger
  • Medlemsskap
    • Hvorfor bli medlem?
    • MedlemsportalLÅST
      • RadiotjenesterLÅST
      • MedlemsverktøyLÅST
      • BransjestatistikkLÅST
      • LytterdokumentasjonLÅST
      • KunnskapsbaseLÅST
      • DigitalportalLÅST
      • FordelsprogramLÅST
    • Se alle medlemmer
    • Søk om medlemskap
    • Kontingentsatser
  • Organisasjon
    • Kontakt oss
    • Om forbundet
    • Landsmøtet
    • Ansatte
    • Forbundsstyret
    • Vedtekter for NLR
    • Årsmeldinger
    • Lokalradioprisen
    • Pressebilder og logo
  • Mediepolitikk
    • Handlingsplan
    • Resolusjoner
    • Høringsuttalelser
    • Politiske innspill
Medlemsportalen
Søk om Pressekort
Ingen resultater
Se alle resultater
Norsk Lokalradioforbund
  • Nyheter
    • Radionyheter
    • Lyttertall
    • Mediepolitikk
    • Myndighetsinformasjon
    • Medlemsinformasjon
    • Medlemsprofilen
    • Radiodager
    • Landssamlinger
  • Medlemsskap
    • Hvorfor bli medlem?
    • MedlemsportalLÅST
      • RadiotjenesterLÅST
      • MedlemsverktøyLÅST
      • BransjestatistikkLÅST
      • LytterdokumentasjonLÅST
      • KunnskapsbaseLÅST
      • DigitalportalLÅST
      • FordelsprogramLÅST
    • Se alle medlemmer
    • Søk om medlemskap
    • Kontingentsatser
  • Organisasjon
    • Kontakt oss
    • Om forbundet
    • Landsmøtet
    • Ansatte
    • Forbundsstyret
    • Vedtekter for NLR
    • Årsmeldinger
    • Lokalradioprisen
    • Pressebilder og logo
  • Mediepolitikk
    • Handlingsplan
    • Resolusjoner
    • Høringsuttalelser
    • Politiske innspill
Ingen resultater
Se alle resultater
Norsk Lokalradioforbund
Ingen resultater
Se alle resultater
Hjem Nyheter Radionyheter

Metro og Kantar samarbeider om mediebyråene

blank Av Kyrre Dahl
18.11.2024
i Radionyheter
A A
Metro og Kantar samarbeider om mediebyråene

Jonas Østnes fra Kantar Media sammen med Yvonne Stikbakke og Camilla Marie Skarland fra Radio Metro. Foto: Radio Metro.

203
VISNINGER
Del på FacebookDel på Twitter

Radio Metro styrker samarbeidet med mediebyråer ved hjelp av innsikt fra Kantar Media. Hensikten er å få flere til å bruke lokalradio i sin mediemix. 

Radio Metro har nylig gjennomført flere møter med ledende mediebyråer i samarbeid med Kantar Media for å fremme en dypere forståelse av lokalradioens rolle i dagens medielandskap. Målet er å utnytte de omfattende funnene fra Kantars Forbruker & Media, Norges største markedsundersøkelse, for å hjelpe mediebyråer og annonsører med å optimalisere bruken av lokalradio i sine kampanjer, opplyser Metro i en pressemelding.

Undersøkelsen kartlegger medievaner og forbruksmønstre hos over 35 000 nordmenn og gir verdifull innsikt i daglig og ukentlig radiodekning. Denne omfattende undersøkelsen gjør det mulig for annonsører å målrette kampanjer mot spesifikke målgrupper og å kombinere lokalradio med andre mediekanaler for å maksimere effekt.

– Lokalradiomålingene vi gjør i Kantar Media er blant de mest detaljerte i Forbruker & Media. De kartlegger radiolytting helt ned til halvtimesintervaller, sier Jonas Østnes fra Kantar Media.

I møtene har fokus vært på å belyse radioens unike styrker som markedsføringskanal og hvordan den kan kombineres med andre kanaler i mediemiksen. Ulrikke Ohrvik, Video/Audio Director hos OMD, understreker verdien av samarbeidet:

– Besøket fra Radio Metro og Kantar Media gir oss verdifull innsikt i hvordan lokalradio kan styrke mediemiksen for våre kunder. Det er også viktig for oss å forstå hvordan Kantar Media arbeider med å analysere og presentere radiotallene, sier  Ohrvik.

Radio Metro, som dekker store deler av Øst- og Sørlandet, ser et tett samarbeid med mediebyråer som en mulighet til å posisjonere lokalradio som en effektiv og målrettet kanal for markedsføring.

– Radio Metro ønsker å være en sentral samarbeidspartner for annonsører og mediebyråer som ønsker å bruke lokalradio. Det er også viktig å presisere at lokalradio i Norge er mer enn Radio Metro, sier Yvonne Stikbakke, daglig leder i Radio Metro.

Hun fremhever at dialogen med mediebyråene er en del av en større innsats for å etablere lokalradio som en naturlig og verdifull del av lydmiksen. Samarbeidet med Kantar Media gir en unik mulighet til å demonstrere hvordan radio kan bidra til en helhetlig og resultatorientert mediestrategi.

Radio Metro ser frem til å videreføre dialogen med mediebyråene og styrke bruken av lokalradio i kombinasjon med andre mediekanaler. Målet er å sikre at radio forblir en viktig del av medielandskapet og en effektiv kanal for å nå definerte målgrupper.

Forrige innlegg

Lokalradio større enn P4

Neste innlegg

Hvem vet mest i sjette klasse?

blank

Kyrre Dahl

Kyrre Dahl har over 30 års erfaring som programleder og journalist i radiobransjen. Han driver bransjenettstedet radionytt.no, jobber for bl.a. Radionyhetene og diverse lokalradioer. Dahl er også nettredaktør på lokalradio.no.

Relatert innhold

Sommerpraten: Alexander i Radio Toten
Radionyheter

Sommerpraten: Alexander i Radio Toten

Av Kyrre Dahl
10.07.2025
Sommerpraten: Grete, Radio Alta
Radionyheter

Sommerpraten: Grete, Radio Alta

Av Kyrre Dahl
08.07.2025
Neste innlegg
Hvem vet mest i sjette klasse?

Hvem vet mest i sjette klasse?

Fått med deg disse sakene?

  • Er det en parodi på lokalradio?

    Er det en parodi på lokalradio?

    451 delinger
    Del 180 Tweet 113
  • Ny lokalradio på FM nær Oslo

    405 delinger
    Del 162 Tweet 101
  • Nå kan du ikke lenger finne sendere

    403 delinger
    Del 161 Tweet 101
  • Nissejakten på Radio Øksnes er blitt film

    363 delinger
    Del 145 Tweet 91
  • Disse bidragene skal representere lokalradio i Prix Radio 2023!  

    333 delinger
    Del 133 Tweet 83
  • Nå kommer filmen om Røverradioen

    281 delinger
    Del 112 Tweet 70
  • Dette er de Prix-nominerte fra lokalradio

    254 delinger
    Del 102 Tweet 64
  • De 20 største lokalradioene i Norge

    254 delinger
    Del 102 Tweet 64

Samarbeidspartnere

Aldena

Aldena

www.aldena.it
AdMaster

AdMaster

www.admaster.info
Kantar

Kantar

www.kantar.no
Wordcast Systems

Wordcast Systems

www.worldcastsystems.com
Ferncast

Ferncast

www.www.ferncast.com
Broadcast Radio Ltd

Broadcast Radio Ltd

www.broadcastradio.com
Radiozeit

Radiozeit

www.radiozeit.de
Tinex Group

Tinex Group

www.tinexgroup.no
Soundware

Soundware

www.soundware.no
Paneda

Paneda

www.paneda.no
Radioplayer Norge

Radioplayer Norge

www.radioplayer.no
Gramo

Gramo

www.gramo.no
DB Broadcast

DB Broadcast

www.dbbroadcast.com
Teko Broadcast

Teko Broadcast

www.tekobroadcast.com
Xperi Inc

Xperi Inc

https://xperi.com
COM-TECH

COM-TECH

www.com-tech.it
Thimeo

Thimeo

www.thimeo.com
TRedess

TRedess

www.tredess.com
logo_nlr_vert

NO 961 128 641 MVA
Tollbodgata 2, 4611 Kristiansand

Telefon: +47 22 40 27 20
E-post: post@lokalradio.no

Norsk Lokalradioforbund er  interesseorganisasjonen for lokalradioer i Norge. Våre medlemsstasjoner er av ulik størrelse, og opererer både i det ideelle og det kommersielle radiolandskapet. Vår viktigste oppgave er å arbeide for gode og stabile rammebetingelser som sikrer en sterk, varig og lønnsom bransje.

Vi ble stiftet i 1982 og er medlem i Norsk Presseforbund. Forbundet har kontor på Pressens Hus i Oslo og i Kristiansand.

Ansvarlig redaktør: Pål Lomeland
Webredaktør: Kyrre Dahl

Personvernerklæring

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Ingen resultater
Se alle resultater
  • Nyheter
    • Radionyheter
    • Lyttertall
    • Mediepolitikk
    • Myndighetsinformasjon
    • Medlemsinformasjon
    • Medlemsprofilen
    • Radiodager
    • Landssamlinger
  • Medlemsskap
    • Hvorfor bli medlem?
    • Medlemsportal
      • Radiotjenester
      • Medlemsverktøy
      • Bransjestatistikk
      • Lytterdokumentasjon
      • Kunnskapsbase
      • Digitalportal
      • Fordelsprogram
    • Se alle medlemmer
    • Søk om medlemskap
    • Kontingentsatser
  • Organisasjon
    • Kontakt oss
    • Om forbundet
    • Landsmøtet
    • Ansatte
    • Forbundsstyret
    • Vedtekter for NLR
    • Årsmeldinger
    • Lokalradioprisen
    • Pressebilder og logo
  • Mediepolitikk
    • Handlingsplan
    • Resolusjoner
    • Høringsuttalelser
    • Politiske innspill
Gå til medlemsportal
Gå til konferanseportal
Søk om pressekort
Finn din lokalradio
Vi bruker cookies for statistikk og for å forbedre brukeropplevelsen. Dine data deles ikke med tredjepart. Ved å fortsette godkjenner du vår personvernerklæring.