Yvonne Stikbakke tar over som daglig leder i Radio Metro AS etter Bjørn Martin Brandett. Stikbakke har vært en del av Radio Metro i mange år, og har de senere årene hatt rollen som salgsdirektør.
Hennes lange fartstid i selskapet og brede erfaring innen salg og markedsføring gjør henne til en naturlig etterfølger i lederrollen, skriver Radio Metro i en pressemelding.
Bjørn Martin Brandett, som har ledet Radio Metro etter at Lokalradioene i Innlandet gikk inn som hovedaksjonær, sier seg svært fornøyd med at stafettpinnen nå går videre til en av selskapets mest erfarne og kompetente medarbeidere.
– Yvonne har en dyp forståelse for vår virksomhet og radiomarkedet, og hennes sterke resultater som salgsdirektør viser hennes evne til å skape vekst og utvikling. Jeg er trygg på at Radio Metro vil fortsette å blomstre under hennes ledelse, sier Brandett.
– Det er en ære å få muligheten til å lede Radio Metro inn i en spennende fremtid. Jeg ser frem til å bygge videre på det solide fundamentet vi har etablert og arbeide sammen med det fantastiske teamet vårt for å skape nye muligheter og styrke vår posisjon i radiomarkedet, sier Yvonne.
Radio Metro er kjent for sitt fokus på lokalradio og sin sterke tilknytning på Sør- og Østlandet. Under Stikbakkes ledelse vil grupperingen fortsette å tilby sine lyttere kvalitetsinnhold, samtidig som den utvikler nye strategier og ikke minst forsterke den lokale forankringen.
Stikbakke har allerede hentet tilbake Bjørn Ivar Holter-Nilsen til stillingen som event- og marketingmanager, og vil nå bli en del av ledergruppen som vil ha fokus på at salg og marked skal jobbe tettere sammen for å skape godt innhold og aktiviteter for kundene.
Bjørn-Martin Brandett vil fortsette som ansvarlig redaktør i Radio Metro, og daglig leder for Lokalradioene i Innlandet. Han skal nå bruke mer tid igjen på virksomheten hjemme i Innlandet.
Grupperingen driver i dag 13 radiokanaler på Sør- og Østlandet, og har om lag 350.000 ukentlige lyttere. Dansbandradioen er grupperingens nyeste tilskudd