Hilde Apneseth FOTO: Radio Metro
Radionyheter

Radio Metro fortsetter med Popup-kanaler

Metro-gruppen har lansert nok en popup-kanal, denne gangen med sommermusikk. Dette er et forsøksprosjekt for å friste nye lyttere og annonsører. 

– Vi driver kontinuerlig produktutvikling og liker å prøve ut nye ideer, forteller Chief Operations Officer Hilde Apneseth.

– Vår tekniske sjef Bernhard Ingebrigtsen hadde ideen om en POPup! kanal på DAB, og da var ikke veien lang fra idé til handling. Vi i Radio Metro er jo vant til å svinge oss rundt på kort tid for å få gjennomført små og store prosjekter, forteller Apneseth.

Hun forteller videre at Radio Metro POPup! skal være som en POPup-butikk. Den skal altså dukke opp med noe nytt og spennende og så forsvinne igjen

–  Vi lanserte Radio Metro POPup! med å spille non-stop Eurovision-musikk i oppkjøringen til den internasjonale Eurovision-finalen i midten av mai, forteller Apneseth.

Deretter hadde man en Backstreet Boys-kanal med non-stop boyband-musikk for å feire at Backstreet Boys hadde konsert i Oslo Spektrum 1. juni. Deretter fulgte Bruce Springsteen 24/7 i oppkjøringen til hans nye album som kom i midten av juni:

– Nå feirer vi sommeren og har lansert POPup! Sommer som spiller varierte sommerhits fra 1970-tallet til i dag, sier Metros salgsdirektør og avslører at det er en alvorlig tanke bak disse kanalene:

– Vi gjør dette mest for gøy, men også for å vise at det er mulig for våre annonsører eller andre interesserte å «eie» sin egen radiokanal i en kortere periode.  Hvis du for eksempel skal ha et større internt eller eksternt event, en butikkåpning eller annet der du ønsker å kommunisere akkurat det du selv bestemmer, kan du leie Radio Metros POPup! radio fra kun kr 30 000 per uke. Hvis du har en radioidé fikser vi resten!, sier Apneseth til lokalradio.no

POPup! radio høres på DAB i Oslo og Akershus og på Sørlandet, og på nett over hele verden.

DU KAN JO PRØVE Å KLIKKE HER

Radio Metro POPup! er et forsøksprosjekt og Metror-gruppen beregner å gjøre opp status på om dette er noe de skal fortsette med i løpet av høsten.

Om forfatteren

blank

Kyrre Dahl

Kyrre Dahl har over 30 års erfaring som programleder og journalist i radiobransjen. Han driver bransjenettstedet radionytt.no, jobber for bl.a. Radionyhetene og diverse lokalradioer. Dahl er også nettredaktør på lokalradio.no.

Legg til kommentar

Klikk her for å legge igjen en kommentar