Salgs og Markedsdirektør Hilde Apneseth i Radio Metro sammen med programleder Christian Gilsvik Foto: Radio Metro
Radionyheter

Radio Metro tror på fremtiden og søker selgere

FM-slukkingen til rikskanalene gir lokalradiokjeden Radio Metro stor tro på fremtiden. Derfor lyser kanalen ut flere stillinger som selgere av radioreklame. 

– Lokalradio beveger seg inn i en utrolig spennende tid. Det sier Hilde Apneseth, som er salgs- og markedsdirektør i Radio Metro.

– Nasjonale kanaler faller der DAB har blitt en realitet. Lokalradio vil fortsette på FM fram til 2022. Bare i Hedmark og Oppland har vi opplevd en økning i lyttertallene på 48 prosent etter at P4, Radio Norge og NRK har migrert til DAB.

I tillegg til Radio Metro driver selskapet radiokanalene The Beat og Radio Rox. Til sammen har de tre kanalene 250.000 ukentlige lyttere på Østlandet.

Apneseth forteller at majoriteten av lytterne ikke ønsker å endre sine lyttervaner. Dermed er det lokalradioer som Radio Metro som vil oppleve en vekst framover.

– Vi har plutselig fått flere kort på hånden. Det er nå det skjer og vi ønsker å utnytte dette potensialet til det fulle.

Når lyttertallene øker blir det også potensial for kommersiell vekst mener Apneseth.

– Enhver god selger ser at her er det gode muligheter. De kommende årene blir svært interessante og det er nå man bør slå til, sier Apneseth.

Radio Metro er nemlig på utkikk etter to dyktige selgere, én i Oslo og én i Drammen.

I stillingsannonsen står det blant annet: Radio Metro søker selgere som evner å ta eierskap til produktet og som klarer å stå distansen. Du vil møte forskjellige mennesker, enten det er daglige ledere eller markedssjefer, og du må kunne snakke med folk. De har ingen krav til utdanning eller bransjekunnskap, men søkere må ha forretningsforståelse og salgserfaring.

– Vi ser et stort potensiale til økning i omsetning i 2018, særlig gjelder dette økte inntekter fra landets største radioannonsører som i stor grad er plassert i Oslo og omegn. Vi opplever nå en økt interesse fra mediebyråene med tanke på neste år. Vi får aksept for vårt argument om at Radio Metro vil øke sine lyttertall, mens P4 og Radio Norge vil minske, sier Apneseth til lokalradio.no

Søknadsfristen for stillingene er 13. oktober. Kontaktperson er Hilde Apneseth på hilde.apneseth@radiometro.no og Tlf: 952 25 442

TIL LOKALRADIOENE: Lokalradio.no vil gjerne høre fra dere når det skjer ting som er relatert til salg/markedsføring. Det er også mulig å kjøpe stillingsannonser her på lokalradio.no. Ta kontakt på post@lokalradio.no for mer informasjon.

Om forfatteren

blank

Kyrre Dahl

Kyrre Dahl har over 30 års erfaring som programleder og journalist i radiobransjen. Han driver bransjenettstedet radionytt.no, jobber for bl.a. Radionyhetene og diverse lokalradioer. Dahl er også nettredaktør på lokalradio.no.

Legg til kommentar

Klikk her for å legge igjen en kommentar