Radio Metro er ute etter reportere og programledere som kan bidra på flere plattformer og søker derfor nå etter innholdsprodusent.
– Er du programleder, innholdsprodusent, utegående reporter, skribent eller en god blanding av alt? Slik starter den seneste stillingsannonsen fra Metro Sounds, som er firmaet bak Radio Metro.
– Vi ser at behovene endrer seg med tiden. Allerede nå trenger vi folk som kan levere innhold på flere forskjellige flater. Det sier daglig leder Hilde Apneseth.
– Det holder ikke lenger å være en god DJ for å jobbe i radio. Fremtidens radiomedarbeider må være svært fleksibel og kunne håndtere både lyd, video, bilde og tekst, sier Apneseth til lokalradio.no
Mer konkret søker Metro Sounds etter:
- Selvgående og erfarne programledere til ulike flater. Aktuelle tidspunkter på radio: 06:00-10:00 og 14:00-18:00
- Allsidige innholdsprodusenter som bidrar både på analoge og digitale flater innen radio, podcast, sosiale medier og våre hjemmesider
- Bidragsytere i vår underholdningsapp OnePlay og våre sosiale medier-kanaler
– Slik sett følger radio etter de store mediehusene der redaksjonelle medarbeidere allerede i lengre tid har levert innhold på en rekke forskjellige flater, sier Metro-sjefen.
– Jeg vil si at det å være innholdsprodusent blir stadig mer krevende og komplekst, men det gir også masse nye spennende muligheter for dem som henger med på den digitale utviklingen, avslutter Apneseth.