Emne: Lyttermålinger i radio
Informasjon om deltakelse i offisielle lyttermålinger for radio gjennomført av analysebyrået Kantar TNS.
Lyttermålinger i radio
Slik måles lyttertall for lokalradio
Alle mediekanaler har offisielle uavhengige tredjepartsmålinger, som mediene og markedet er enig om at skal være de målingene og tallene som gjelder. Det er viktig at målingene er åpne rundt metode, og har tydelig dokumentasjon på...
Lyttermålinger i radio
Hvem kan delta og hva koster det?
Alle medlemmer av Norsk Lokalradioforbund kan i utgangspunktet ta del i avtalen med Kantar AS om måling av lokalradio i Forbruker & Media. Forbundet sender i forkant av inneværende avtales utløp invitasjon til medlemmene med s...
Lyttermålinger i radio
Rapportering av lyttertall
Data genereres gjennom telefonbaserte intervjuundersøkelser, såkalt CATImåling (Computer Aided Telephone Interviewing). Avtalen består av at navngitte lokalradiostasjoner måles i respektive nedslagsfelt som en del av Forbruker &am...
Lyttermålinger i radio
Hvordan går jeg frem for å bli deltaker?
Det er en forutsetning å være medlem i Norsk Lokalradioforbund, for å kunne ta del i lytterundersøkelsen. Påmelding til lytterundersøkelsen skjer i normalt sett i forbindelse med et nytt avtaleår, men vi godtar også løpende påmeld...